مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 11:052022-01-01فرهنگي

وجود 3 آسیاب آبی ثبت فهرست ملی شده  در روستای گردشگری ترخین آباد


رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از وجود سه آسیاب آبی ثبت فهرست آثار ملی کشور در روستای گردشگری ترخین آباد این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از وجود سه آسیاب آبی ثبت فهرست آثار ملی کشور در روستای گردشگری ترخین آباد این شهرستان خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای 15 آسیاب آبی بوده که از این تعداد 14آسیاب به روستای ترخین آباد و یک آسیاب به روستای گذرکجین اختصاص داشته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد آسیاب آبی در حال حاضر سه مورد از آسیاب های آبی روستای ترخین آباد هنوز باقی است، خاطر نشان کرد: در 15آبان سال 84 آسیاب های روستای ترخین آباد با شماره ثبتی 13605 ثبت فهرست آثار ملی کشور شده اند.

شایگان با اشاره به وجود این سه آسیاب در روستای ترخین آباد در مسیر روستای گردشگری ملحمدره است، خاطرنشان کرد: این آسیاب ها مربوط به دوران قاجار بوده و بیشتر روستاهای شهرستان برای آرد کردن گندم خود از آسیاب های این روستا استفاده می کرده اند ضمن اینکه آب این آسیاب ها از آب رودخانه بالادست روستا گردشگری ملحمدره تأمین می شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 3 آسیاب آبی ثبت فهرست ملی شده  در روستای گردشگری ترخین آباد

وجود 3 آسیاب آبی ثبت فهرست ملی شده  در روستای گردشگری ترخین آباد